sobota, 15 września 2012

Podroz i Orientation Course

Cześć :)


Wybaczcie brak polskich znakow, ale jestem juz w Anglii i korzystam z komputera, ktory niestety nie obsluguje polskosci. Podziele sie z Wami pierwszymi wrazeniami z mojego stypendium :)



Piatkowy ranek byl ostatnim spedzonym na ojczystej ziemi. Samolot mialem o 11.15, ale na miejscu bylem juz przed 9 - odprawa i te sprawy. Wszystko bylo w porzadku wiec wsiadlem i zajalem miejsce obok dwojga mlodych ludzi, jak sie potem okazalo Alicji i Kazika. Podczas ponad dwugodzinnej rozmowy okazalo sie, ze Ci bardzo mili ludzie mieszkaja w Chelmsford - czyli dokladnie tam, gdzie znajduje się New Hall School.



Koło godziny 12.30 wylądowałem na Stansted. Kontrola graniczna i tym podobne rzeczy nie były zbyt miłe. Pierwszy raz za granicą i od razu zostałem potraktowany kontrolą graniczną. Chociaż tyle, że ta Pani, która sprawdzała mi bagaż była nawet miła. Po tym incydencie miałem przyjemność poznać Pana Davida Morisona. Bardzo sympatyczny człowiek. Razem z Dominiką i "Montanegro" < Czarnogóra > zostaliśmy odwiezieni do Fitzwiliam Collage w Cambridge. 


Budynek jest wspaniały, z resztą, jak całe miasto. Zakwaterowanie w jednoosobowych pokojach i bardzo dużo wykładów przez 2 dni. Najciekawszy był "punting" - czyli coś takiego: 



Muszę przyznać, że było to bardzo interesujące przede wszystkim ze względu na kaczki, które pływały dokoła :D
W niedzielę wieczorem odbył się oficjalny obiad, a przed nim sesja fotograficzna. Zamieszczam zdjęcie ekipy, która została przydzielona do New Hall School:



Od lewej: Matea Fadinga i Josip Martinovic - Chorwacja, Dominika Sołtysik i Ja - Polska, Lucia Pirozkova i Gregor Pertikovic - Słowacja. Bardzo sympatyczni ludzie :)



W poniedziałek rano zostaliśmy odwiezieni do New Hall School. To było coś wspaniałego po raz pierwszy zobaczyć szkołę, do której będę prawdopodobnie uczęszczał przez najbliższe 2 lata. Nie jestem w stanie opisać swoich pierwszych wrażeń, gdy zobaczyłem szkołę, pokój, kaplicę i organy :D Przecudowna sprawa :) Dokładnie mam nadzieję opiszę to w następnej notce, która będzie dotyczyła systemu nauczania, przedmiotów, organizacji szkoły i przebiegu dnia w New Hall School.



Na dzisiaj tyle, trzymajcie się :)

1 komentarz:

  1. cZY każdy może zostać na dwa lata ? I co potem zdajesz, angielską maturę ?

    OdpowiedzUsuń