niedziela, 20 stycznia 2013

Pytanka


Cześć J
Dzisiaj mam 2 komentarze, które wymagają odpowiedzi ;)
 
Pierwszy przyszedł od anonimka
„Aby dostać stypendium, pewnie trzeba mieć pasek z ostatniej klasy gimnazjum?”
Pozdrawiam
Hmm… czy trzeba mieć pasek… Nie sądzę. Z tego, co sobie przypominam to średnia minimalna wynosi 4,0. Oczywiste jest jednak, że im wyższe masz noty tym lepiej wypadasz w oczach komisji i masz większe szanse na uzyskanie stypendium ;)
 
Drugi komentarz mam od Agi
„Hej, mógłbyś napisać coś więcej na temat wyboru przedmiotów i kierunków nauczania? Jak to wygląda ze zdawaniem egzaminów A-levels? I moze jeszcze cos o codziennym zyciu w brytyjskiej szkole? Ciezko bylo przestawic sie na nauke w j. angielskim? ;)”
Pozdrawiam,
Aga
Wybory przedmiotów i kierunków nauczania… Hmm… Ja dostałem mailowo duuuży dokument z opisanymi przedmiotami, egzaminami i materiałem. Na tej podstawie wybrałem to, co najbardziej mnie interesowało. Oczywiście przez pierwszy miesiąc możesz smakować wszystkiego i wybierać ;)
 A-level zdawane są dwustopniowo. Na pierwszym roku kończy się AS, co jest połową całkowitego A-level. Są to po dwa egzaminy z każdego przedmiotu. Rok drugi kończy się egzaminem A2, który jest dopełnieniem AS i daje nam całkowite A-level. Nie ma opcji, żeby któryś z nich sobie „olać”, bo wliczają się oba ;)
Coś o życiu codziennym… w moim wypadku – notowanie z rzutnika, pisanie esejów, zadawanie pytań, organizacja, punktualność i pracowitość zapewniają Ci najlepsze stopnie ;)
Tak. Najgorszy jest pierwszy Term, kiedy trzeba przystosować się do angielskiego systemu nauczania. Jak pisałem we wcześniejszych postach różni się on zasadniczo od naszego. Nie tylko język sprawia problem, ale co do pytania to tak, ciężko się mi było przerzucić ;) Gdy potem przyjechałem w listopadzie to nic nie było nowe i pracowałem już normalnie. Ciężko, ale normalnie ;D
Czekam na dalsze pytania i sugestie dotyczące tego, o czym chcielibyście poczytać ;)
Trzymajcie się ;)

4 komentarze:

  1. Jak można zostać na drugi rok ? znowu trzeba jakoś zawalczyć o stypendium ? Czy wybierałeś szkoły do jakich chcesz trafić i czy tylko do Anglii się trafia ? Opiszesz kiedy masz jakieś wolne i kiedy musisz wracać do Polski ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :) piszesz, że pracujesz ciężko, ale normalnie. Czy wymagania są większe od polskich, i w związku z tym dużo trzeba poświęcać czasu na naukę? I z drugiej strony: nie wiesz może, ile ok. było złożonych wniosków o stypendium? Z góry dzięki za odpowiedź ;)
    Pozdrawiam
    ~Milena

    OdpowiedzUsuń
  3. czy, aby dostać stypednium trzeba mieć jakoś bardzo rozwinięte te zainteresowania? na czy czy trzeba mieć nie wiem jakie osiągnięcia itp? ja robię to co lubię, ale nie jestem w stanie pokazać im nie wiem.. medalów itp ...
    d

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jakim poziomie był Twój angielski ? Jak można podszkolić swój język ?

    OdpowiedzUsuń