piątek, 25 stycznia 2013

Kolejne pytanka ;)


Cześć ;)
Kolejne komentarze wymagają odpowiedzi xd
 "Hej :) piszesz, że pracujesz ciężko, ale normalnie. Czy wymagania są większe od polskich, i w związku z tym dużo trzeba poświęcać czasu na naukę? I z drugiej strony: nie wiesz może, ile ok. było złożonych wniosków o stypendium? Z góry dzięki za odpowiedź ;) “
Pozdrawiam
~Milena
 Co do wymagań no to są dosyć duże, bo to w końcu szkoła prywatna i mają świetne wyniki – w zeszłym roku 3 osoby dostały się do Oxbridge, a w tym roku już 2 mają oferty z Oxfordu, a reszta uczniów idzie do 20 najlepszych uniwersytetów w Europie ;) Trzeba trochę się przykładać, przynajmniej te 3-6 godziny na jeden przedmiot tygodniowo, czyli około 3 godziny dziennie pasuje się uczyć ;) Zależy na jakim poziomie jest angielski i jak idzie ;)  Z drugiej strony wiem, że podań było dużo, na rozmowie było 18 osób z czego myślę, że 4 około pojedzie ;)
Pozdrawiam ;)
 
„Czy każdy może zostać na dwa lata ? I co potem zdajesz, angielską maturę ?”
 Jeżeli masz oceny wyższe niż C to dostajesz propozycję, a jeżeli nie to odbywasz rozmowę z dyrektorem i może dostajesz ofertę xd Angielską maturę to ja zaczynam już w tym roku – AS :)
Pozdrawiam ;)
 
„Jak można zostać na drugi rok ? znowu trzeba jakoś zawalczyć o stypendium ? Czy wybierałeś szkoły do jakich chcesz trafić i czy tylko do Anglii się trafia ? Opiszesz kiedy masz jakieś wolne i kiedy musisz wracać do Polski ?”
 Na drugi rok – tak jak wyżej ;) Walczy się cały rok ;D Nie, tylko do Anglii i to sami przydzielają szkoły ;) Kiedy wolne… 2 tygodnie w październiku, 3 tygodnie na święta, tydzień potem w lutym, 3 tygodnie na Wielkanoc i tydzień w maju ;) Wracać muszę na święta ;)
Pozdrawiam ;)
 
"wychodzisz gdzieś ze znajomymi w soboty, można gdzieś iść na miasto ? Jeszcze jedno pytanie czy pozostałe osoby z Polski, bo wiem, że jechało was siedmioro to gdzie reszta trafiła oprócz tej jednej dziewczyny ? Też do Anglii czy może Walia, Szkocja ? Czekam na kolejne wpisy i pozdrawiam. :)”
Czy ja wychodzę? Nie, nie chce mi się :D Wolę się wyspać, odpocząć i pograć na organach;) Ogólnie to wolno i nie ma żadnych problemów z wyjściami gdziekolwiek ;)  Pojechało nas ogółem czworo. Jedna osoba jest w Chigwel – po sąsiedzku, a druga na północy gdzieś koło Yorku chyba. Szkoły rozrzucone są po całej Wielkiej Brytanii, więc można trafić gdziekolwiek.
Pozdrawiam ;)
 
„jak wyglądała Twoja pierwsza podróż do Anglii? jak to wyglądało już na lotnisku w Ánglii? pojechałeś prosto do szkoly? sam czy ktoś Cię zawiózł? jak później się zapoznałeś ze znajomymi ze szkołą z bursem?”
 Pierwsza podróż była wyjątkowo ciekawa ;) Spotkałem sympatycznych ludzi z Polski, którzy mieszkają w Chelmsford, miałem kontrolę bagażu i takie tam. Pojechałem na trzy-dniowy kurs orientacyjny do Cambridge. Do szkoły nas zawieziono busem.  Zapoznałem się powolutku i po kolei z każdym. Proces zapoznawania trwał jakiś tydzień ;)
Pozdrawiam ;)
 
„Na jakim poziomie był Twój angielski ? Jak można podszkolić swój język ?”
 
Mój angielski był na poziomie 5,5 – 6 w skali 9. Mój angielski był tylko ze szkoły podstawowej i gimnazjum. Nigdy wcześniej oprócz pół roku przed wyjazdem nie miałem jakichś specjalnych lekcji dodatkowych z angielskiego.  Początkowo miałem drobne problemy, bo nie zawsze wszystko rozumiałem, ale z biegiem czasu wszystko się normuje i w tym momencie mój angielski jest na 6,5-7 ;) To jest poziom, który już pozwala podjąć studia w UK. Jak można podszkolić? Czytać książki. Gdy jakieś słówko pojawia się często – sprawdzić znaczenie i zawsze jak się pojawi znowu starać sobie przypomnieć owo znaczenie. Najlepsza jednak jest rozmowa z obcokrajowcami. Nabierasz „speedu” i pewności siebie w konwersacjach. Nie jestem jakimś poliglotą, ale angielski mi wchodzi dosyć dobrze do głowy, odkąd tu jestem ;)
Pozdrawiam ;)
 
„czy, aby dostać stypednium trzeba mieć jakoś bardzo rozwinięte te zainteresowania? na czy czy trzeba mieć nie wiem jakie osiągnięcia itp? ja robię to co lubię, ale nie jestem w stanie pokazać im nie wiem.. medalów itp ...”


Hmmm… zainteresowania są ważne, chyba najważniejsze, ale nie trzeba być jakimś super w tym co się robi. Ważne, że kocha się to, co się robi ;) Ja też nie mam medalów, ani żadnych pucharów z koncertów organowych i konkursów, a jestem tu ;)
Pozdrawiam ;)
Pracowity tydzień z pytaniami ;) Mam nadzieje, że te Wam pomogą i zaspokoją waszą ciekawość :D
Trzymajcie się ;)

8 komentarzy:

  1. Przygotuj się pewnie na jeszcze kilka. Wrzuciłam linka na Twojego bloga na do mojego. Pamiętasz.. 12 tys wyświetleń :D Także tego..
    Ja przypominam, że jesteś dłużny mi notke!

    OdpowiedzUsuń
  2. Macie jakieś imprezy szkolne ? Czy na koniec szkoły będziesz miał coś w stylu PROM czy studniówki ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy będziecie mieli jakąś imprezę typu PROM, studniówka ? Jak często są organizowane imprezy ? Jeździcie na szkolne wycieczki ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś mało ostatnio piszesz... Czyżbyś był zajęty? ;)
    Pozdrawiam z zasypanej śniegiem Polski!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czesc!
    A jak tam ze znajomymi? Jest tam ktos z kim mozna pogadac czy nikt cie nie lubi? Masz kogos z Polski fajnego?

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,
    proszę napisz kilka zdań o problemach łącznościowych z rodziną i znajomymi w kraju, bowiem jest to ważny problem dla wszystkich obecnych i przyszłych stypendystów. Jak ten problem aktualni stypendyści rozwiązali w Twojej szkole, czy mamcie w pokojach Wi – fi lub możliwość podłączenia w pokoju laptopa przez kabel i ile to kosztuje? Jaki możesz polecić komunikator do rozmów z krajem (Skype sprawdza się?) a może taniej wyjdą rozmowy telefoniczne, gdyż np. jest słabe łącze internetowe? I jeszcze jedno praktyczne pytanie – czy należy wziąć z kraju laptopa, czy korzystniej jest kupić już w Anglii, bowiem pisałeś o różnicy we wtyczkach i gwarancji np. możliwości podłączenia laptopa przez kabel; a może na wyposażeniu pokoju jest komp.
    Pozdrawiam Mirek

    OdpowiedzUsuń
  7. Z niecierpliwością czekam na nowości z Twojej strony :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czemu nic nie dodajesz? Jestem ciekawa jak Ci tam idzie, wiesz już co z przyszłym rokiem ? ;d
    Opisz swoje wyjścia gdzieś na miasto, macie jakieś imprezy w szkole itp. cokolwiek, ale napisz! :)

    OdpowiedzUsuń